• קאצ׳ינגה

מוצרים שכדאי (מאד) לא למכור באינטרנט

Updated: a day ago

אז מסע המכירות שלנו החל, ועל מנת שנתחיל אותו ברגל ימין חשוב לדעת מה אפשר למכור ומה פחות.

נכון באינטרנט הכללים הם שונים, וזה פחות משנה אם מוכרים במרקטפלייס כמו eBay ו-Amazon או בחנות עצמאית דרך Shopify, יש מוצרים שפשוט פחות כדאי למכור.


מה הם אותם מוצרים ולמה צריך להיזהר מהם? במאמר הקרוב נחשוף זאת.

אם עדיין אתה לא רשום לניוזלטר שלנו או לא עוקב אחרינו בערוץ ה-YouTube שלנו זה בדיוק הזמן (לחץ כאן) >>


אז ממה אנו נזהרים בעצם?

ראשית כל, לפני שבוחרים מוצר למכירה, חשוב לשאול את עצמנו מספר שאלות פשוטות:


1- האם אני מפר זכויות יוצרים של החברה שייצרה את המוצר, יש לי רישיון למכור את המותג הזה?

2- האם המוצר הוא בעל השפעות בריאותיות על הצרכן? (לדוגמא קרם/כדורים)

3- האם המוצר יכול לסכן אנשים אחרים? (לדוגמא כלי נשק)

4- האם למוצר יש תאריך תפוגה? (לדוגמא אוכל)

5- האם יש סיכוי טוב שהלקוח ירצה למדוד ולהחזיר את המוצר? (לדוגמא פריט לבוש)


במידה וענית על אחת מהשאלות בכן, הרי לך מוצרים שמומלץ (מאד) להימנע מלמכור.

מוזמנים להוסיף בתגובות למטה מוצרים וקטגוריות נוספות שלדעתכם כדאי להימנע מהם:


1. כלי נשק ואביזרי נשק (לרבות סכינים וכו׳):

תחום נוקשה בעל כללים ורגולציה מחמירה מאד. רק בעלי רישיון לממכר מוצרים כאלה מורשים תיאורטית למכור אותם. אנו בקאצ׳ינגה ממליצים לסטודנטים שלנו להימנע בכל מחיר מלמכור אביזרי נשק ואפילו כלי נשק עצמם. נכון אפשר להשיג ועוד יותר קל למכור, אך הסכנה בהחשדת החנות וסגירתה הוא עניין של זמן. מומלץ להתרחק!


2. תרופות, משחות, קרמים וכו׳:

בדומה לכלי נשק, תחום התרופות והקרמים מצריך רישיונות מסודרים על מנת למכור ולקבל גישה למוצרים איכותיים. ישנם ספקים סיניים שמוכרים מוצרי קוסמטיקה מזוייפים וההשפעות שלהן ברורות. מוצרים אלה מסכנים את הלקוחות שלנו וכמובן אותנו בתור מוכרים. מספיק רק לדמיין מה יקרה ללקוח שימרח את הקרם המזויף שיגרום לו נזק לכל החיים. מומלץ להתרחק!


3. מאכלים או משקאות בעלי תאריך תפוגה:

תחום המזון והמשקאות הוא תחום רווי יחסית, בתור מוכרים מתחילים באינטרנט או בעלי ניסיון אין יתרון משמעותי בו, אלא אם כן יש לנו קשר ישיר למפעל או לספק ראשי של סחורה כזו. על כן למוצרים כאלה יש סיכון גבוהה עבורנו להתיישן על המדף ולעבור את תאריך התפוגה עוד לפני שנספיק למכור. אנו בקאצ׳ינגה מאמינים בהתייעלות מרבית, לא חסרים מוצרים למכור, בטח כשיש תקציב מוגבל ואנו רוצים למקסם רווחים, חלק מאסטרטגית ניהול סיכונים ומלאי שאנו בקאצ׳ינגה מנחילים לסטודנטים שלנו היא שאסור להתאהב במוצרים בטח כאלה שיש להם תאריך על הגב. מומלץ להתרחק!

4. פריטי לבוש אינטימיים ומוצרי טכנולוגיה בסיכון גבוהה:

החזרות, החזרות, החזרות.

מי אוהב להתעסק עם החזרות? כנראה שאף אחד. ללקוח זה כאב מציק לחזור לדואר להחזיר חבילה שלא מתאימה, ולמוכר זה כאב ראש גדול יותר לתת שירות לקוחות, לספוג עלויות שילוח ואחסנה מחדש, לבדוק בלאי של מוצרי החזרות ולבסוף להחזיר למדף ואפילו לגרוס מוצרים מסוימים. לא משנה כמה טובה תהיה מדיניות ההחזרות שלנו, לקוח שהזמין פריט לבוש במעל 50% מהמקרים יטעה במידה וירצה ככל הנראה להחזיר אותו. החזרות יוצרות לנו עוד עבודה, אז למה מראש? נסו לבחור מוצרים שהסיכוי שהלקוח ירצה להחזיר אותם הוא כמה שיותר נמוך. (מינמיום מקום לטעות ואכזבה מצד הלקוח). מוצרים נוספים שמומלץ להימנע מלמכור אותם הם רחפנים זולים ומוצרים טכנלוגיה בסגנון זה. במרבית המקרים לקוחות נוטים לרסק ולהרוס את המוצר ולאחר מכן לחזור בדרישה לתיקון / אחראיות. כמובן ששירות לקוחות איכותי פותר הכל אך השאיפה היא למזער אותו למינימום. על כן מומלץ להתרחק!


5. מותגים בעלי זכויות יוצרים:

אחת הסכנות הגדולות למוכרים חדשים שעושים את דרכם בשופיפיי בדרך לבניית חנות עצמאית היא מכירת מותגים שאסור למכור. אם במודע ואם בשוגג יש דברים שפשוט לא עושים. חשוב להבין כי כמעט לכל דבר כיום יש זכויות יוצרים, החל מתמונה, גרפיקה, סלוגן, שם וכו׳. לפני שמוכרים מוצר מסויים יש לשאול את עצמנו שאלה פשוטה: האם המוצר הזה חוקי למכירה? האם אני צריך לבקש אישור ממישהו? האם יש לוגו של חברה על המוצר או שהוא נקי לגמרי ממיתוג. בכל מקרה של ספק, אפילו הקטן ביותר, מומלץ מאד לפנות לבעל המוצר / המותג ולבקש אישור מפורש בכתב למכירת המוצר לשימוש בתמונות (בהתאם לסיכום). החוק כיום קובע כי בעל זכויות יוצרים יכול לתבוע מפרים בבית משפט ללא הוכחת נזק. השמרו ושמרו על כספכם.



מאחלים לך הצלחה ומכירות בשפע,

צוות קאצ׳ינגה - בית ספר ליזמות דיגיטלית







------------


המאמר מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה לשני המינים כאחד.

מוזמנים להוסיף בתגובות למטה מוצרים וקטגוריות נוספות שלדעתכם כדאי להימנע מהם.


© 2021  כל הזכויות שמורות. 

קאצ׳ינגה - בית ספר ליזמות דיגיטלית

  • Facebook
  • Instagram